پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226113
300 کيلومتر ايل راه براي کوچ پاييزي عشاير کوهرنگ مهيا شد
تاریخ انتشار : 1395/06/04 10:09:48
نمایش : 1326
رئيس امورعشاير شهرستان کوهرنگ از مرمت و بازگشايي سه ايل راه به طول 300 کيلومتر براي سهولت کوچ پاييزي عشايرشهرستان کوهرنگ به مناطق قشلاقي گرمسيري خبرداد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، قوام فتاحي در گفت و گو با ايرنا، تقويم زمان کوچ پاييزي عشاير شهرستان را نيمه شهريورماه اعلام کرد و اظهارکرد: با همکاري فرمانداري، نيروي انتظامي و جمعيت هلال احمرشهرستان، تمهيدات لازم براي کوچ عشاير در زمان مقرر انديشيده شده است.

وي از فعاليت 25 شرکت تعاوني توزيع ارزاق و سهميه آرد مورد نياز بين راهي در ايل راه هاي کوچ عشاير خبرداد و گفت: 800 تن آرد سهميه اي براي عشاير کوچرو در زمان کوچ تامين شده است.

رئيس امورعشاير شهرستان کوهرنگ، تعداد دام سبک عشايري مستقر در منطقه ييلاقي شهرستان را بيش از 900 هزار راس برآورد کرد و گفت: اجراي طرح اصلاح نژاد دامي و تهيه علوفه اصلاحي به منظور کنترل کمي و کيفي گوشت قرمز توليدي ازعمده طرح هاي دولت تدبير و اميد در سه سال گذشته براي عشاير کوچرو در اين منطقه عشايري بوده است.

وي مشارکت عشاير شهرستان کوهرنگ در تحقق اقتصاد مقاومتي را نيز مطلوب ارزيابي کرد و افزود: کشت گياهان دارويي و خوراکي مثمر و پرسود از جمله زعفران ، موسير و گل محمدي از ابتداي سال جاري در منطقه شروع شده که افزون بر 100 خانوار از عشاير منطقه بهره بردار اين مزارع شده اند.

رئيس امورعشاير کوهرنگ با اشاره به تکميل و آماده بهره برداري دو طرح عمراني، کشاورزي با اعتباري افزون بر 3 ميليارد و 780 ميليون ريال در منطقه ييلاقي عشايري شهرستان تصريح کرد: مرمت و بازگشايي مسير ايل راه سخت گذر در منطقه سرآقا سيد و احيا کانال انتقال آب منطقه (آبباريک بيرگان) از جمله طرح ها است که در طول هفته دولت بهره برداري خواهد شد.

وي توضيح داد: با بازگشايي مسير مالرو عشايري سرآقا سيد امکان خدمات رساني به 300 خانوار عشايري درون کوچ و امکان تردد 15 هزار دام سبک محلي در فصول بهار و تابستان امکان پذير شده است.

استان چهارمحال و بختياري دومين استان عشاير نشين کشور با بيش از يک ميليون و 500 راس دام بعد از استان فارس است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html